نکات کلیدی در نگهداری پنل دوش

یک روز کاری شلوغ را در نظر بگیرید که پایان روز پس از ساعت های کاری شلوغ تنها یک حمام آب گرم می تواند خستگی شما را از بین ببرد و شما را سرحال کند همچنین برای انجام کارهای روزمره انرژی شما را تمدید کند، می توانید با استفاده از مقاله های فواید دوش آب گرم و  چگونه می توان یک دوش آرامش بخش داشت؟ در این راستا کمک بگیرید، استفاده از پنل دوش ها نقش اساسی در این پروسه ایفا می کند زیرا طراحی آن به گونه ای است که امکانات بسیار بیشتری در مقابل دوش های ساده برای شما فراهم می کند و به تبع تجربه بهتری برای آرامش و خارج کردن خستگی از بدن شما می باشد

پنل دوش حمام نسل جدیدی از شیرآلات و تجهیزات حمام به شمار می آید که در نهایت زیبایی کاربردهای فراوانی دارد و می تواند در کنار انواع کاشی و سرامیک حمام جلوه ای دوچندان به حمام شما ببخشد، اگر حمام شما دارای ابعاد بزرگ یا کوچک است اصلاً نگران نباشید زیرا پنل دوش ها قابلیت نصب در هر نوع حمامی را دارد؛ در ادامه برای آشنایی با کاربرد و نحوه کارکرد پنل دوش و همچنین نکات کلیدی در نگهداری پنل دوش همراه ما باشید.

پنل دوش چیست؟

همانطور که می دانیم دوش های حمام در مدل های مختلفی تولید و در بازار موجود هستند اما تفاوت آن ها تنها در مدل های سر دوش، نحوه چرخش و پاشیدن آب است و قابلیت دیگری را نمی توان در آن ها پیدا کرد اما امروزه نسل جدیدی از دوش ها طراحی و تولید شده است که دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد و با نام پنل دوش کاربرد دارد.

چند نمونه از قابلیت های این دوش را می توان به تنظیم دقیق دمای آب و مشاهده آن، ماساژ دادن بدن در هنگام دوش گرفتن فرد، طراحی و تعبیه خروجی آب های مختلف و… اشاره کرد که در ادامه مزایا و کاربرد آن را به تفصیل توضیح می دهیم.

نحوه کار پنل دوش چگونه است؟

پنل دوش ها ورقه های استیلی هستند که مستقیماً بر روی لوله های آب گرم و سرد بر روی دیوار نصب می شوند و علاوه بر امکانات بسیار زیادی که برای مصرف کنندگان فراهم می کنند دارای نصب و سیستم کاربردی راحتی می باشند.

هر پنل دوش با توجه به طراحی بدنه و نحوه قرار گیری اهرم ها دارای نحوه کار و همچنین تنظیمات مختلفی است، اما اغلب طراحی ها به گونه است که دستگیره هایی جهت تنظیم دمای آب و انتخاب خروجی آب بر روی پنل قرار گرفته که با انتخاب و چرخاندن هر یک درجه آب و خروجی آب مدنظر را انتخاب می کنید.

بعنوان مثال انتخاب خروجی آب اگر بر روی وان تنظیم شود در نهایت خروجی آب با ویژگی وان پر کن برای شما فعال خواهد شد و شیر وان پرکن باز خواهد شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی با فشار مناسب وان را پر خواهد شد. در حالت کلی برخلاف باور برخی افراد که با دیدن ظاهر این نوع پنل دوش ها نگران طرز استفاده از آن هستند، کار با این پنل ها بسیار آسان بوده و با یک بار مطالعه دفترچه راهنمای آن به راحتی نحوه کار را می آموزید.

مزایا و معایب استفاده از پنل دوش

استفده از پنل دوش دارای مزایا و معایبی است که به بررسی هر کدام به صورت مجزا می پردازیم تا در صورتی که قصد خرید دارید با اطلاعات صحیح و آگاهی نسبت به خرید اقدام کنید.

مزایا

  • پنل دوش ها مراحل نصب آسانی دارد که بصورت مستقیم به سیستم لوله کشی آب سرد و گرم سرویس حمام متصل می شود.
  • کاربردی و قابل استفاده در حمام هایی با ابعاد بزرگ و کوچک است.
  • پنل دوش ها علاوه بر استفاده راحت و کاربردی بودن آن، می تواند جلوه بی نظیری به حمام شما بدهد و در حمام ساده منزل شما تنها با نصب یک پنل دوش به یک حمام لوکس تبدیل خواهد شد.
  • صرفه جویی در مصرف آب نیز یکی از ویژگی های این پنل دوش ها محسوب می شود، که امروزه استفاده درست از آب یک دغدغه و مسئولیت انسانی می باشد.
  • قیمت اقتصادی و به صرفه، بله درست است که قیمت پنل دوش ها در مقایسه با دوش های معمولی بالاتر است امــا با توجه به امکانات و قابلیت هایی که فراهم می کند و در مقایسه با قیمت یونیورست ها، این محصولات قیمت مناسب و اقتصادی دارد.
  • استفاده از استیل 304 که بسیار با کیفیت است و میتوان گفت یکی از مزایای مهم پنل دوش ها میباشد .
  • تنوع رنگ بندی در پنل دوش های حمام یکی دیگر از مزایای آنهاست.

یکی از مزایایی که پنل دوش های لیبرا را از بقیه مجزا میکند دارا بودن ژنراتور و نور ای ای دی میباشد که بدون نیاز به برق میتوانید دوش آرامش بخشی را تجربه کنید و نور مناسب برای دوش گرفتن در محیط حمام برای شما فراهم میکند.

معایب

  • جریان و فشار آب در خروجی آب مختلف پنل متفاوت است.
  • در برخی مدل ها این احتمال وجود دارد که استفاده هم‌زمان از تمام خروجی آب ها امکان پذیر نباشد.
  • فضای بیشتری در مقایسه با دوش های معمولی اشغال می کند.

نکات مهم در نگهداری پنل دوش

با توجه به آنکه برای خرید پنل دوش ها هزینه زیادی پرداخت می کنید پس لازم است نکات کلیدی در نگهداری پنل دوش ها را بیاموزید تا در نهایت پنل دوش شما دارای عمر طولانی بوده و بتوان از تمام قابلیت های آن به درستی استفاده کرد.

1- نصب صحیح و اصولی بعنوان گام اولیه و مؤثر در افزایش طول عمر پنل به حساب می آید، که اگر از افراد متخصص برای نصب پنل دوش ها استفاده نشود در نهایت ممکن است در طول استفاده از پنل دوش مشکلاتی رخ بدهد که سبب خرابی و کاهش طول عمر پنل دوش شود.

2- اگر پنل دوش ما به درستی و محکم بر روی دیوار فیکس نشود در نهایت ممکن است بر اثر فشار جت ها حرکت کرده و در نتیجه سبب له شدن آن شود، پس لازم است تا پنل دوش با چسب مخصوص بر روی کاشی دیوار محکم شود.

3- با توجه به آنکه پنل دوش ها دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تغییر رنگ داشته اما بهتر است از هرگونه تماس با شوینده های قوی و اسیدی جلوگیری شود، زیرا برخی شوینده ها سبب از بین رفتن آبکاری و خوردگی پنل دوش خواهد شد.

4- طول شیلنگ در پنل دوش ها به گونه ای طراحی شده است تا در تمام نقاط حمام قابل استفاده باشد اما توجه کنید اگر حمام شما ابعاد بسیار بزرگی دارد از کشیدن بیش از حد شیلنگ خودداری کنید، لازم به ذکر است جنس بدنه و شیلنگ در انواع پنل دوش های توکار و پنل دوش روکار در وب‌سایت فروشگاهی لیبرا از مواد اولیه مرغوبی تشکیل شده است.

5- همانطور که پیش تر اشاره شد استفاده از شوینده های قوی و اسیدی ممکن است سبب از بین رفتن پوشش و آبکاری بدنه پنل دوش شود؛ که می توان برای شست و شوی آن از شوینده های غیر اسدی و ضعیف یا ترکیب آب و صابون استفاده کرد، و لازم به ذکر است یکی از مزایای این پنل ها قابلیت ضدعفونی و شست و شوی راحت آن ها می باشد.

6- اگر به تازگی لوله کشی منزل خود را تعویض کرده اید و یا لوله کشی ساختمان تعمیراتی داشته، بهتر است از عدم وجود خاک و نخاله ها در لوله کشی پنل دوش مطمئن شوید؛ زیرا وجود هرگونه نخاله سبب آسیب رساندن به شیرآلات و تجهیزات پنل دوش خواهد شد.

7- اگر از پلاستیک های نرم در مجرای خروج آب استفاده شود در نهایت رسوب آب پاکسازی شده و کاهش فشار آب را در این محصول تجربه نخواهید کرد؛ اما با توجه به رسوب بالای آب در برخی شهرها و مناطق مختلف کشور بهتر است هر چند وقت یکبار رسوب ها پاکسازی شود تا از بسته شدن منافذ جلوگیری شود و در نهایت طول عمر پنل افزایش یابد و هیچ آسیبی به پنل وارد نشود.

8- اگر قطعه ای از شیرآلات یا پنل دوش دچار خرابی شد بهتر است در اولین فرصت آن را تعمیر کنید تا طول عمر مفید شیرآلات افزایش یابد.

پنل دوش شامل چه اجزا و قطعاتی است؟

  • وان پر کن
  • ماساژورهای پایین تنه
  • ماساژور بالاتنه که شامل قفسه سینه و شکم می شود
  • دوش سقفی
  • دوش متحرک و دستی
  • اهرم های کنترل آب و ماساژورهای موجود در پنل دوش
  • دوش آبشاری که احساس حمام زیر باران با سرعت ملایم را برای شما بوجود می آورد.

کلام آخر

پنل دوش ها یکی از تجهیزات لوکس در حمام ها به شمار می آید که می توان با قیمت مناسب از تولید کننده های معتبر بازار خریداری کرد، پنل دوش ها لیبرا در طرح های متفاوت و در دو نوع روکار و توکار بر روی وب‌سایت موجود و قابل خریداری است که جهت خرید و مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و قبل از خرید حتماً مقاله نکات مهم در زمان تهیه پنل دوش حمام و در خرید پنل دوش باید به چه نکاتی دقت کرد را مطالعه کنید تا خریدی آگاهانه را تجربه کنید.

همچنین نکات کلیدی در نگهداری پنل دوش ها که در این مقاله توضیح داده شد را جدی بگیرید تا طول عمر پنل دوش خود را افزایش داده و سال های طولانی از تمام امکانات آن بهره مند شوید.

سوالات متداول پنل دوش حمام

– پنل دوش ها چه امکاناتی دارند؟
  • اغلب پنل دوش ها 4 یا 5 کاره هستند؛ که دارای  آبریز بالا، آبریز آبشاری، جت‌ها، آبریز وان پر کن و دوش دستی می باشند.
– مهم‌ترین قطعه پنل دوش کدام قسمت است؟
  • دستگیره توزیع آب مهم‌ترین بخش پنل دوش است و اغلب به‌عنوان قلب پنل از آن یاد می شود، زیرا دستگیره به گونه ای طراحی شده است تا با استفاده از آن دیگر قابلیت های پنل دوش را تنظیم کنیم.
4/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «نکات کلیدی در نگهداری پنل دوش»

  1. بازتاب: نکات کلیدی در نگهداری پنل دوش حمام - جامعه خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *